Facebook annonsering

Les vår guide til Facebook annonsering og hvordan du kan skaffe nye kunder

Innhold
1
10
5
10

FACEBOOK ANNONSERING

EN GUIDE TIL FACEBOOK ANNONSERING

HVA BØR MAN HA PÅ PLASS, FOR Å STARTE MED ANNONSERING PÅ FACEBOOK?

  • FACEBOOK SIDE
  • ANNONSEKONTO
  • ET KREDITT ELLER DEBET KORT FOR BETALING
  • FACEBOOK PIXEL

For å starte med Facebook annonsering må man ha en Facebook side, og en annonsekonto. Facebook side lager man enkelt på Facebook. Annonsekonto må opprettes i Facebook Business Manager.

Facebook Pixel lages også i Facebook Business Manager. Dette er en sporingskode som legges inn på nettsiden. Denne sporingskoden sender informasjon fra nettsiden din, tilbake til Facebook. Det er akkurat denne bruken av denne dataen, som gjør Facebook annonsering så effektivt!

Viste du at det er disse begrepene som indikerer synlighet på Google?
Domene autoritet
Søkeord / keyword
Lesbarhet
Gjennomsnittlig besøkstid
Antall sider besøkt pr økt
Meta beskrivelse
SEO tittel
URL slug

HVA ER NESTE STEG?

Når Facebook Pixel, annonsekonto og facebook side er på plass; lag et publikum!

Det første vi liker å gjøre er å lage et publikum som samler opp dataen fra nettsiden. Her isolerer vi alle besøk på nettstedet de siste 180 dager. Denne dataen vil kun være tilgjengelig fra tidspunktet Facebook Pixelen ble lagt inn.

Dette publikumet ekskluderer vi fra annonsen. Det vil si at de som besøker nettsiden, vil ikke bli eksponert for annonsen.

De som har besøkt nettsiden, vil få en egen annonse. Grunnen til dette er at det er mye billigere å nå personer som har besøkt nettsiden.

Ta kontakt for en uforpliktende prat!
Kontakt oss⚡